Ha valaki egy kis változatosságot szeretne a Google Adsense hirdetések mellé vagy a mostanában indult oldalát még nem hagyta jóvá a Google, akkor az egyik legjobb alternatív hirdetési rendszer a Chitika.
A Chitika azoknak igazán hasznos, akik angol nyelvű honlapot vagy blogot üzemeltetnek. Sajnos a magyar nyelvű hirdetésekből még elég kicsi a választék. A rendszer használata sokkal egyszerűbb, mint az Adsense esetén, így gyorsabban tudjuk a hirdetési kódot előállítani és megjelentetni az oldalunkon. A hirdetéseknek három fő típusa van, szöveges, lista és mobil. Az utóbbi táblagépekre és mobiltelefonokra optimalizált, manapság érdemes ezt is használni, az olvasóim 13-14%-a már nem PC-t használ.
Általában az Adsense többet fizet hirdetésenként, mint a Chitika (gyengébb CPC), viszont a Chitika esetében nagyobb arányban kattintanak a látogatók a hirdetésekre (jobb CTR). Egy hatalmas előnye van még a Chitikának, hogy már 10 dollárt is kifizetnek PayPal-en keresztül, nem kell a 100 dolláros határra várni, mint a Google rendszerében.
Még a Google szigorú szabályzata is megengedi, hogy az Adsense mellett Chitika hirdetések szerepeljenek az oldalunkon, sőt, partnerséget kötöttek a Chitikával. Ez azt jelenti, hogy amennyiben az Adsense nem talál releváns hirdetést, akkor a Chitika hirdetéseiből is válogathat. Persze a mennyiségi korlátozásokra figyelni kell, nem lehet az oldalunk teli hirdetésekkel minőségi tartalom nélkül.
Még a referral programjuk említésre méltó, a programhoz csatlakozott minden új megjelenítő után 10 hónapig 10%-os jutalékot fizetnek.