A SEO rövidítés az angol Search Engine Optimization kifejezést takarja, amit keresőoptimalizálásnak szoktak fordítani, de a Google néha keresőmotor-optimalizálásként emlegeti. Ennek a tevékenységnek a célja az, hogy a Google és más keresők (Bing, stb.) megtalálják az oldalunkat és a megfelelő kulcsszavakra keresve minél előrébb szerepeljünk a találati listában.
Miért jó a SEO? Azért, mert akit könnyen megtalálnak a keresőmotorok, az sok látogatót kap és az interneten a weblapok látogatói jelentik a pénzt. Akkora pénzt jelent, hogy manapság már Magyarországon is cégek tucatjai árulják a keresőoptimalizáló szolgáltatásukat, holott mindezt egy honlap üzemeltetője is bármikor elvégezheti.
Az ingyenes eszközöket használó keresőoptimalizálás és a fizetett megjelenési formák (AdWords hirdetések a Google keresési találatok között, bannerek, fizetős megjelenések és regisztrációk) együttesen alkotják a keresőmarketing eszköztárát.
A keresőoptimalizálás több különböző eszközt is felhasznál, ezek mindegyike ingyenes. A két fő irány a saját honlap javítása és a más oldalakon megjelenő hivatkozások elhelyezése. A SEO legfontosabb eszközei:
- kulcsszavak kiválasztása és elhelyezése a szövegben
- megfelelő domain név kiválasztása
- az URL utaljon az oldal tartalmára
- az oldal bejárhatóságának biztosítása
- látogatók igényeinek megfelelő dizájn
- megfelelő mennyiségű információ feltöltése, hogy legyen mit olvasniuk a látogatóknak
- meta tag-ek optimalizálása
- oldal regisztrálása a keresőkben
- hivatkozások elhelyezése ismertebb oldalakon, linkgyűjteményekben
A későbbiekben részletesebben is fogom ezeket ismertetni, addig is ajánlom a Google által kiadott hasznos kézikönyvet (PDF), ami 32 oldalban, sok ábrával összefoglalja a témát kezdő szinten.