A SEO rövidítés az angol Search Engine Optimization kifejezést takarja, amit keresőoptimalizálásnak szoktak fordítani, de a Google néha keresőmotor-optimalizálásként emlegeti. Ennek a tevékenységnek a célja az, hogy a Google és más keresők (Bing, stb.) megtalálják az oldalunkat és a megfelelő kulcsszavakra keresve minél előrébb szerepeljünk a találati listában.
Miért jó a SEO? Azért, mert akit könnyen megtalálnak a keresőmotorok, az sok látogatót kap és az interneten a weblapok látogatói jelentik a pénzt. Akkora pénzt jelent, hogy manapság már Magyarországon is cégek tucatjai árulják a keresőoptimalizáló szolgáltatásukat, holott mindezt egy honlap üzemeltetője is bármikor elvégezheti.
Az ingyenes eszközöket használó keresőoptimalizálás és a fizetett megjelenési formák (AdWords hirdetések a Google keresési találatok között, bannerek, fizetős megjelenések és regisztrációk) együttesen alkotják a keresőmarketing eszköztárát.
A keresőoptimalizálás több különböző eszközt is felhasznál, ezek mindegyike ingyenes.