Munkavégzés otthonról - álom vagy valóság?

Internetes távmunka

Mi az a SEO? 2. rész: a PageRank

2012. április 17.

A SEO egyik legfontosabb kifejezése a PageRank. Ez egy olyan algoritmus, ami számokat rendel az internetes oldalakhoz azok a fontossága alapján. A névadó Larry Page és Sergey Brin fejlesztette ki 1998-ban és máig ez jelenti a Google kereső alapját. Az USA-ban szabadalmaztatták az eljárást és a PageRank szó is a Google védjegye.

Röviden arról szól az eljárás, hogy összeszámolja, mennyien hivatkoznak az adott oldalra és azt tekinti megbízhatóbbnak, amelyikre több link mutat megbízható helyekről és ezeket az oldalakat előrébb veszi a találati listákon. Persze a valóságban kicsit bonyolultabb, de az a lényeg, hogy például akinek az oldalára a New York Times és az Index is linkel, az előrébb lesz, mint akinek az oldalára csak egy ismerőse linkel.

A PageRank relatív nagyságát mutatja a Google Toolbar. Ez egy 0-tól 10-ig terjedő számot mutat, ami sokak szerint az eredeti PageRank érték logaritmikusan átskálázott és kerekített értéke, de ezt a Google sosem erősítette meg.

Tehát minél több különböző és minél megbízhatóbb helyről mutat link az oldalunkra, annál nagyobb az esélyünk arra, hogy előkelőbb helyen szerepeljünk a Google találati listáján. Azt érdemes tudni, hogy a legtöbb fórumban a kommentek linkjei nem számítanak a PageRank algoritmus számításai során. Ennek oka az, hogy a Google bevezette a rel="nofollow" HTML attribútumot és az ezzel megjelölt linkeket kihagyja a számításból.

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinetavmunka.blog.hu/api/trackback/id/tr854455748

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.