Mint egy korábbi posztomban is írtam, a pénzkeresés egyik formája a Google hirdetéseinek elhelyezése a honlapunkon/blogunkon. Így a bevételekből komoly részesedést szerezhetünk és nem kell személyesen tárgyalnunk a hirdetőkkel sem.
Mi az a CPC és CTR?
A hirdetési piacon angol betű rövidítéseket használnak a forgalom mérésére. Ezek azt mutatják, hogy mennyien klikkelnek a reklámokra és mennyi a bevételünk egy klikkelésből:
- CTR: százalékosan adja meg, mennyien kattintottak a reklámokra
- CPC: azt mutatja meg, hogy egy kattintás átlagosan mekkora bevételt jelent
- CPM: azt mutatja meg, hogy átlagosan mekkora a bevételünk 1000 látogatóra vetítve
Tapasztalataim szerint az angol nyelvű oldalak jelentősen többet fizetnek és a kattintási irány is magasabb. Egy magyar nyelvű oldalon - például ez a blog - egy kattintásra többnyire 30-50 forintnyi bevétel jut, de az angol oldalakon a CPC a 80-120 forintos sávban mozog.
A CTR az oldalaimon iszonyatosan nagy szórást mutat: 0,3% és 2,5% között van, de ebben szerepet játszik az is, hogy a képekre és a videókra jóval többen kattintanak, mint a szöveges hirdetésekre.
Általában azt szokták mondani, hogy az 5-6 dolláros CPM már jónak számít, de 3-4 dolláros szint is viszonylag könnyen elérhető. Az utóbbi körülbelül 600-800 forintnyi bevételt jelent ezer látogatónként, vagyis napi 5 ezres olvasottsággal összejöhet havi 100 ezer forint. Egy példa: a Webanswers-nél a CPM a tapasztalataim szerint 7-8 USD között van, ami látogatónként kb. 1,5 forintot jelent.